Platba pouze v hotovosti, dobírkou nebo převodem ?? Proč NE platebním kartám ??

Z bezpečnostních důvodů a stále vysokých poplatků nepřijímáme platební karty

 

platebni-terminal-no

 

Možné platby:

- dobírkou

- převodem na účet

- v hotovosti jako evidovaná platba EET

 

Důvody:

- množící se počty zneužití platebních karet převážně při platbách v e-shopech a provozovnách

- vysoké poplatky 

 

Využití internetového bankovnictví je pohodlné a bezpečné. Jedinou nevýhodou je, že oproti platbě kartou celý proces trvá déle, takže pokud chcete zboží opravdu rychle, karta vítězí. Ale i to se brzy změní! Převedená částka je jasně viditelná a prokazatelná pro obě strany. 

V případě internetového bankovnictví je z hlediska bezpečnosti nejdůležitější zadávat platby pouze ze zabezpečeného počítače s kvalitním antivirem, nepoužívat jednoduchá hesla a také mít nastavené limity pro platby.

 Dalším důvodem jsou vysoké poplatky provozovateli systému platebních karet spojené s jednotlivými transakcemi. Naše obchodní marže je je kolikrát nižší, než by činil poplatek z přijímané částky, nemluvě o akčních nabídkách, výprodejích a slevách...

 

A rada banky:

Na internetu plaťte kartou jen u prověřených obchodníků

Pokud se vám při platbě kartou u internetových prodejců nebudete cokoliv zdát, zvolte buď jiný způsob platby, nebo raději od nákupu upusťte a zkuste si zboží objednat jinde. Rozhodně nic nezkazíte tím, když si ještě před objednáním daný e-shop prověříte. 

Pravidelně kontrolujte své výpisy z účtu

Abyste odhalili včas případnou neoprávněnou manipulaci s vaší kartou, kontrolujte pravidelně svůj stav konta i jednotlivé transakce. Například v internetovém bankovnictví ....

 

Slovo zákazníka:

Po předložení karty nemám žádnou šanci ovlivnit výši platby a počet plateb, které si obchodník strhne. Výši platby vidím na terminálu, který mi dal obchodník; tj. na cizím zařízení, jehož vnitřek neznám a nemám šanci jej ovlivnit. Do stejného zařízení zadávám i PIN, který tím může okamžitě uniknout. Navíc po této platbě mi obchodník může strhávat i další částky, aniž bych měl možnost tomu aktivně zabránit (jedině platbu pak zpětně reklamovat, ale v tu chvíli už peníze nemám).

Platební karta má na sobě spoustu pastí, které můžu jako uživatel jen špatně eliminovat. Např. číslo karty, datum platnosti s CVV2 kódem, které zcela dostačují pro internetovou platbu (díkybohu za 3D Secure) nebo NFC kód, s nímž lze platit offline i do mínusu (což po vás bude následně banka vymáhat). Odchycení těchto informací je velice snadné (kamery u pokladen…) a do prvního zneužití nezjistitelné. Jediná obrana je buď nastavit nulové limity (což třeba u NFC bývá problém), nebo platbu až zpětně reklamovat; to jsou ale jednak peníze už v tahu, a jednak musím včas kartu nechat zablokovat. Nutnost nechat zablokovat kartu navíc porušuje princip „dokud nic nedělám, nemůže se nic stát“; naopak musím pořád hlídat, jestli kartu mám, a i pokud ji mám, zda z ní i tak neodcházejí mnou nepovolené transakce.

Existuje situace, kdy obchodník z použité karty strhne peníze znovu a nepomůže vám ani reklamace. Stačí, když obchodník řekne, že jste se zavázali k opakované (rekurentní) transakci. Já to můžu rozporovat, a obchodník následně dokazovat, že jsem to kdesi odsouhlasil, nicméně obchodník většinou tahá za delší konec provazu a do těch podmínek to schovat… Takže nakonec zjistíte, že jste se zavázali k něčemu, co nechcete, aniž byste k tak nebezpečnému kroku museli dávat explicitní souhlas. To souvisí s tím, že jak jednou dáte obchodníkovi kartu do ruky, může si strhávat co chce a vy to musíte až zpětně reklamovat (a nelze tomu předem předejít).

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení