!! Novinka na HTPshop.cz: super nabídka High-End komponentů a příslušenství - Made in China !! Akční cena gramofonu ACOUSTIC SOLID - SOLID 111 ALU PURE / NAGAOKA MP100 - 34% !!

Novinky / testy

Luxman DA-06: USB převodník pro náročné
, Petr Štefek, recenze
Luxman na našich stránkách poměrně zdomácněl, což je především zásluha skvělého přístupu dovozce, který neváhá podrobit testu jakýkoli produkt z porfotlia Luxman. Dnes přišla řada na USB D/A převodník pod označením DA-06.
Kapitoly článku:



Luxman je jednou z nejstarších japonských společností v oblasti elektroniky a její vznik se velmi úzce váže na zavedení veřejného rozhlasu v Japonsku, kde Luxman v roce 1928 uvedl na trh svůj první výrobek v podobě setu rádia s reproduktory. V této době Japonsko rozhodně neplatilo za giganta na poli výroby spotřební elektroniky, která se kupovala především od firem původem z USA nebo Evropy. V současné době Luxman slaví 90 let od svého založení, a ač si prošel několika turbulentními obdobími, tak si zachoval vše podstatné, aby mohl na trh uvádět velmi zajímavé výrobky.

Luxman se od svých počátků vydal cestou výroby vlastních elektro součástek a také se etabloval jako dodavatel pro další známé výrobce. Poslední desetiletí je pro Luxman velmi úspěšné a téměř každý výrobek, který na trh vypustil, byl velmi povedený. Primárním trhem pro Luxman stále zůstává Japonsko. Na trhy v Evropě a USA přišel Luxman před zhruba 10 lety a stále se mu nepodařilo na těchto trzích překonat v prodejích svého úhlavního japonského konkurenta Accuphase, ač na domácím japonském trhu je situace zcela opačná.




Luxman D-06u - stejné možnosti jako DA-06 + mechanika CD/SACD


Primárním cílem firmy byly v té době elektronkové zesilovače nejvyšší kvality, což se ostatně podařilo, a připomenout si velmi letmo můžeme např. legendární kombo předzesilovače a koncového zesilovače C-1000/M-2000, pod kterými je podepsán známý britský konstruktér lampových zesilovačů, Tim de Paravicini. Ten již nyní pracuje i přes pokročilý věk pro svou vlastní značku lampových zesilovačů EAR, které pro zajímavost poslouchá třeba ex-brouk Paul McCartney.

Z firmy Luxman se postupem času a také díky různým krizovým situacím v průběhu existence firmy vydělilo několik zásadních konstruktérských legend, jako je již zmiňovaný Tim de Paravicini. Jmenovat můžeme např. konstruktéry jako Taku Hyodo (Leben), Atasushi Miura (Air Tight), Masami Ishiguro (Air Tight) nebo Jiro Kasuga (Accuphase). Všechny tyto značky si našly za léta existence mnoho příznivců a žádná z nich neupadla v zapomnění, což o něčem vypovídá.



Luxman D-08u - nejvyšší model přehrávače CD/SACD s USB D/A převodníkem


V jednom z těchto problémových období došlo ke spojení s dalším japonský elektro gigantem Alpine, který se orientoval téměř výhradně na levnější spotřební elektroniku. Společnost chtěla v rámci akvizice využít renomé Luxmanu k prodeji levných masových výrobků. Tento strategický krok se ovšem ukázal jako velmi kontraproduktivní a za pár let pohřbil prodeje Luxmanu v horních patrech audio techniky. Zároveň vyšlo najevo, že v levných přístrojích značka Luxman nemá potřebnou sílu na to, aby mohla konkurovat zaběhnutým mainstreamovým výrobkům značek Yamaha nebo Sony.

Příběh ovšem pokračoval dále, když společnost odkoupil japonský investor a Luxman se opět vrátil ke kořenům. To znamenalo opětovnou produkci high-endových výrobků. Před několika lety přivítal Luxman pod křídly čínský holding IAG (International Audio Group), který má ve svém portfoliu další známé britské značky jako Mission, Wharfedale či Audiolab. Aby značka Luxman neztratila prestiž, výroba s vývojem byla ponechána v japonském městě Yokohama, takže se zesilovače i další přístroje mohou nadále svým Made in Japan hrdě hlásit ke svému původu. Zlí jazykové prorokovali Luxmanu postupný zánik a vyklizení pozic, ale opak se zdá být pravdou.
Luxman DA-250: převodník, předzesilovač a sluchátkový zesilovač
Luxman uvedl D/A převodník DA-250, který v sobě kombinuje nejen převodník, ale také předzesilovač a sluchátkový zesilovač. Velkou univerzálnost dokládá také analogový linkový vstup a dálkový ovladač.

 
Luxman uvedl relativně dostupný D/A převodník pod označením DA-250. Novinka je nástupce modelu DA-200, který je na trhu skoro 5 let. Vývoj jde kupředu, a tak novinka na rozdíl od předchůdce podporuje DSD přes USB a přináší rovněž další vylepšení. Velkou devizou novinky je také vylepšený sluchátkový zesilovač s vyšším výkonem, který by měl obhospodařit i náročnější sluchátka s nižší citlivostí.





Koncept zařízení se nezměnil a stále se jedná o kompaktní převodník, který skrze analogovou regulaci analogových výstupů uřídí koncový zesilovač a obslouží také náročnější sluchátka. Řízení hlasitosti nově obstarává firemní řešení LECUA a regulovatelné jsou nově rovněž symetrické XLR výstupy. Odcházející model měl regulovatelný pouze linkový stereo (RCA) výstup. Luxman DA-250 tak můžete použít jako předzesilovač a převodník v jednom pro řízení libovolného koncového zesilovače se symetrickými i nesymetrickými vstupy. Je ovšem důležité zjistit, zda je maximální výstupní úroveň bude pro koncový zesilovač dostačující.





U regulace se výrobce nespolehl na digitální řízení výstupní úrovně, jak už bývá dnes zvykem, ale zůstal u osvědčeného analogového řešení. Velmi pravděpodobně kvůli použitému D/A čipu BB/TI PCM 1795. Ten nahradil PCM 1792A u modelu DA-200. Podobné postupy výrobce využil i přehrávače D-05u, se kterým DA-250 sdílí některá řešení. Použité čipy jsou sice z nižší řady, ale v případě D-05u se tento postup zřejmě vyplatil.

Nový model podporuje DSD skrze USB, což minulý model postrádal, ale podle mého názoru větším problémem pro starší DA-200 byl limit 96 kHz pro PCM u USB (a k tomu ještě vyloučení samplovací frekvence 88,2 kHz). Novinka tyto limity odstraňuje a přes USB si přehrajete PCM 192 kHz/24 bit a DSD128 (5,64 MHz). Pro koaxiální SPDIF a optický TOSLINK je limitem samozřejmě PCM o rozlišení 192 kHz/24 bit.





Luxman DA-250 disponuje mimo jiné také digitálním koaxiálním a optickým výstupem. Zajímavostí je také analogový linkový vstup, který dělá DA-250 velmi univerzálním zařízením. Novinkou je také dálkový ovladač, který umožňuje řídit hlasitost a vstupy zařízení. Česká cena prozatím není známa, ale je pravděpodobné, že se bude pohybovat zhruba na úrovni ceny staršího modelu DA-200 nebo lehce nad ní, což znamená zhruba 66 000 Kč s daní. O japonské ceně v přepočtu 35 tisíc korun (170 000 jenů) si můžeme nechat zdát. Dostupnost odhadujeme na druhý kvartál roku 2016.

Luxman DA-250 – specifikace:


Funkce: 2kanálový (Stereo) D/A převodník a sluchátkový zesilovač
Podporované vzorkovací frekvence:
  • KOAX/OPT vstup (PCM): 32 kHz - 44,1 kHz - 48 kHz - 88,2 kHz - 96 kHz - 176,4 kHz - 192 kHz
  • USB vstup (PCM): 32 kHz - 44,1 kHz - 48 kHz - 88,2 kHz - 96 kHz - 176,4 kHz - 192 kHz
  • USB vstup (DSD): 2,82 MHz a 5,64 MHz
Digitální vstupy:
  • USB (Type B 1×) - Microsoft Windows XP nebo mladší a MAC OS X nebo mladší
  • Optický SPDIF(1×)
  • Koaxiální TOSLINK (2×)
Digitální výstupy:
  • Koaxiální (1×)
  • Optický (1×)
Analogové výstupy:
  • Nesymetrické RCA (1 pár) – variabilní (max. 8,7 V) nebo fixní
  • Symetrické XLR (1 pár) – variabilní (max. 10 V) nebo fixní
  • Sluchátkový (1×)
Výstupní napětí/impedance:
  • RCA výstup: 2,5 V/300 Ω
  • XLR výstup: 2,5 V/600 Ω
Sluchátkový výstup:
  • 130 mW + 130 mW (600 Ω)
  • 400 mW + 400 mW (32 Ω)
  • 200 mW + 200 mW(16 Ω)
Frekvenční rozsah: 5 Hz až 50 kHz (+ 0 dB, -3,0 dB)
Celkové harmonické zkreslení (THD): méně než 0,001 %
Odstup signálu od šumu: lepší než 118 dB
Dynamika: lepší než 118 dB
Nápájení: 230 V ~ (50 Hz)
Příkon: 19 wattů
Rozměry (ŠxVxH): 364×81×279 mm
Hmotnost: 5,4 kg (pouze hlavní přístroj)
Příslušenství: Uživatelský manuál, bezpečnostní pokyny, síťový kabel

Zdroj: Audionews.blog.jp
Luxman D-05u: univerzální přehrávač s USB převodníkem
Měli jsme možnost vyzkoušet zbrusu nový univerzální přehrávač Luxman pod označením D-05u. Výrobce nezklamal a nový přehrávač se dočkal v mezigenerační obměně všeho, co mu doposud chybělo, nebo toho, co si zákazníci přáli.
Kapitoly článku:



Japonský Luxman je jednou z nejstarších (spolu se společnostmi Denon, JVC a Yamaha) společností v oblasti elektroniky a její vznik se velmi úzce váže na zavedení veřejného rozhlasu v Japonsku, kde společnost v roce 1928 uvedla na trh svůj první výrobek v podobě kombinace rádiového přijímače s reproduktory. V těchto dobách Japonsko rozhodně neplatilo za giganta na poli výroby spotřební elektroniky a ta se kupovala především od firem původem z USA nebo Evropy. Luxman tento rok slaví 90 let od svého založení a jako na běžícím pásu uvádí velmi zajímavé výrobky. 

Luxman se na svém počátku vydal cestou vlastní výroby elektro součástek a etabloval se jako dodavatel pro známé výrobce. Poslední desetiletí je pro Luxman velmi úspěšné a téměř každý výrobek, který na trh vypustil, byl velmi povedený. Luxman tak trochu připomíná Sony se svou řadou Espirit (ES) v dobách své největší slávy. Primárním trhem pro Luxman stále zůstává domácí Japonsko. Na trhy v Evropě a USA přišel Luxman znova před zhruba 10 lety a doposud se mu nepodařilo na těchto trzích překonat v prodejích svého úhlavního japonského konkurenta Accuphase. Na domácím japonském trhu je situace zcela opačná, avšak nutno podotknout, že je tomu tak zčásti také proto, že Luxman má ve svém portfoliu mimo drahých exkluzivních modelů také výrobky pro běžné „smrtelníky“.





Primárním cílem firmy bylo v 70. letech minulého století vyrábět špičkové elektronkové zesilovače, což se firmě také dařilo, a mohu jen připomenout legendární „kombo“ předzesilovače a koncového zesilovače C-1000/M-2000, pod kterým je mimo jiných podepsán také známý britský konstruktér lampových zesilovačů Tim de Paravicini. Ten v současné době pracuje pro svou vlastní značku E.A.R. reprezentující lampové zesilovače. Ty pro zajímavost poslouchá třeba ex-brouk Paul McCartney a mnoho dalších osobností britské hudební scény.

Z firmy Luxman se postupem času vydělilo několik zásadních konstruktérských legend, jako je již výše zmiňovaný Tim de Paravicini. Jmenovat můžeme např. konstruktéry jako Taku Hyodo (Leben), Atasushi Miura (Air Tight), Masami Ishiguro (Air Tight) nebo Jiro Kasuga (Accuphase). Všechny tyto značky si našly za léta své existence mnoho příznivců a žádná z nich neupadla v zapomnění, což o něčem vypovídá. Luxman má zřejmě talent na hledání schopných konstruktérů, protože ani současný tým se nedá v žádném případě označit za nezajímavý, což také dokládají úspěchy posledních zhruba 10 let.

Před několika lety přivítal Luxman pod křídly čínský holding IAG (International Audio Group), který má ve svém portfoliu další známé britské značky jako Mission, Wharfedale či Audiolab. Prvotní skepse a obavy o to, jak vlastně bude firma pokračovat dále, se ukázaly být liché. U Luxmanu byla kompletní výroba s vývojem ponechána v japonském městě Yokohama a po menších turbulencích je kompletní rovněž japonský management firmy. Přístroje nabízené na oficiálních stránkách Luxman se tak mohou nadále díky Made in Japan hrdě hlásit ke svému původu. Zlí jazykové prorokovali Luxmanu postupný zánik, ale díky rozsáhlým investicím do výroby a vývoje se zdá být opak pravdou.
Scansonic
Raidho Acoustics už dávno není ve světě reproduktorů nováčkem a dokazuje to stále se rozšiřujícím portfoliem svých modelů. Nová řada Scansonic tentokrát míří do nižších cenových hladin, než je u tohoto výrobce obvyklé.

 
Pokud obdivujete holandské reproduktorové mágy z Raidho Acoustics, ale jejich známé produkty jsou pro vás naceněny příliš vysoko, uvádí firma menší a podstatně levnější alternativu, jak se dostat k firemní představě o dokonalém zvuku. Nová řada Raidho Acoustics se jmenuje Scansonic a najdete v ní modely MB-1, MB-2.5 a MB-3.5.





MB-1 je malý regálový model, který může být zajímavou alternativou k dražším C1.1. Raidho MB-2.5 a MB-3.5 reprezentují sloupové reproduktory s více než dvěma pásmy. Opět lze tyto modely považovat za levnější alternativu k současné řadě C a modelům C2.1 a C3.1. Michael Borresen z Raidho Acoustics se dušuje, že tato řada nevznikla proto, aby se značka stala masově prodávanou, ale především proto, aby za nižší ceny mohlo na produkty s plnou DNA Raidho dosáhnout více posluchačů.





Výškový reproduktor opět reprezentuje firemní páskový měnič, který byl navržen speciálně pro tuto řadu. Na místě středobasových jednotek je pak měnič s membránou z uhlíkových vláken, která jsou oproti standardním materiálům podstatně lehčí. Ceny těchto nových modelů prozatím těžko odhadovat.





Zdroj: Monoandstereo.com
Přehrávač Cambridge CXU

Opravdu univerzální a v High-end provedení

UNIVERZÁLNÍ PŘEHRÁVAČ CAMBRIDGE CXU

Londýnští audio-video nadšenci Cambridge Audio jsou jednou z mála společností, která pokračuje v zásadních investicích do vývoje Blu-ray formátu a v návaznosti na zkušenosti, ověřené úspěchem již tak vynikajícího přehrávače azur 752BD, vytvořili nový a ještě lepší univerzální přehrávač CXU.

Ten již samozřejmě designově zcela zapadá do nové řady produktů CX a s mírným zpožděním doplňuje tuto řadu, která na jaře letošního roku přišla nejprve s “čistými” audio komponenty, o audio-video zařízení nejvyšší kvality.

Ve své třídě univerzálních AV přehrávačů se jedná o naprosto mimořádný výrobek, protože za cca 30 tisíc korun nabízí firma Cambridge zákazníkům poctivý highendový produkt, navržený od počátku tak, aby nabízel nejvyšší možnou kvalitu obrazu a zvuku a navíc výjimečnou flexibilitu a konektivitu. Jeho kvality ocenila i odborná porota časopisu What Hi-Fi, při udělování ocenění, pro nejlepší přístroje z různých oblastí spotřební elektroniky, když mu udělila, v kategorii Blu-ray přehrávače, ocenění: Nejlepší Blu-ray přehrávač nad £300.

Díky použití nejnovější čipové sady Mediatek je přehrávání bleskově rychlé a opravdu univerzální, s kompatibilitou nejrůznějších diskových formátů, jako jsou: 3D Blu-ray, Blu-ray DVD, CD, SACD, DVD-A, AVCHD a HDCD. Všechny jsou reprodukovány v úžasné kvalitě, na čemž má svou zásluhu zpracování videa pomocí technologie DARBEE Visual Presence.

Reprodukce zvuku je také výjimečná, o což se stará pět samostatných D/A převodníků Wolfson WM8740, zajišťujících dekódování každého zvukového kanálu v nejvyšší možné kvalitě a Cambridge Audio vlastní, patentovaná technologie ATF (Adaptive Time Filtering) audio převzorkování veškerého audia na 24-bit/192 kHz výstup, poskytující maximální kvalitu zvuku ze všech používaných zdrojů.

Přehrávač CXU také nabízí prvotřídní konektivitu, což dělá z tohoto přehrávače disků digitální mediální centrum. Až jedenáct různých audio a video zdrojů lze prostřednictvím CXU přehrávat, díky použití: dvou HDMI vstupů, dvou HDMI ARC výstupů, třech USB vstupů a jak S/PDIF koaxiálních, tak TOSLINK optických digitálních audio vstupů.

K dispozici je také možnost připojení přístroje k pevné (Ethernetové) síti nebo bezdrátového připojení k síti, prostřednictvím dodaného adaptéru. Díky tomu lze přehrávač připojit k domácí síti a přehrávat audio, video nebo fotografie z UPnP a DLNA serverů nebo z NAS disků.
Dále pak CXU podporuje Mobile High-Definition Link (MHL), což se dá využít pro připojení mobilního zařízení, jako je například mobilní telefon nebo digitální videokamera a přehrávat audio a video obsah ve vysoké kvalitě, prostřednictvím univerzálního přehrávače CXU.

Bez ohledu na způsob připojení nebo výběr audio či video zdroje, všechny mohou být přehrávačem převzorkovány či zpracovány, s cílem zajistit co nejlepší zvukovou nebo AV kvalitu. Velkou péči věnovali vývojáři také snadné ovladatelnosti přehrávače.

CXU má také volitelnou interní regulaci hlasitosti, která při své aktivaci umožňuje udělat z analogových výstupů (7.1 a 2.0), výstupy variabilní a ovládat je pomocí dálkového ovladače, což umožňuje připojit přehrávač CXU přímo k výkonovému zesilovači nebo aktivním reprosoustavám a vytvořit tak jednoduchý a vysoce univerzální systém!

Vyhrazený 2-kanálový analogový stereo výstup garantuje vynikající kvalitu stereo reprodukce a režim Pure Audio umožňuje vypnout veškeré zpracování obrazu, aby se zabránilo jakémukoli rušení audio signálu.

  • Analogové audio výstupy:  7.1 multikanálové RCA (cinch) výstupy, 1 x 2 kanálový stereo RCA výstup
  • HDMI vstupy: 2 x 1.4a (jeden s MHL kompatibilitou na čelním panelu)
  • Digitální audio vstupy:  1 x S/PDIF, 1 x TOSLINK
  • D/A převodníky: 5 x Wolfson WM8740 24-bit/192kHz DAC
  • Dekodér:  Mediatek MTK8580
  • Audio up-sampler:  Analog Devices DSP, využívající Anagram Technologii Q5 převzorkování na         24 bit/192kHz (všech 10 kanálů)
  • Video procesor:  DARBEE Visual Presence
  • Externí úložný prostor:  3 x USB 2.0
  • Rozměry:  82 x 430 x 312mm
  • Hmotnost:  5.0kg
Scansonic A200

Dánský Scansonic, který patří do skupiny se značkami Dantax a Raidho, není jen výrobcem lifestylových a cenově atraktivních produktů, ale v portfoliu má i elektroniku, mimo jiné stylový a kompaktní integrovaný zesilovač A200, který dobře poslouží tam, kde je třeba efektního vzhledu, malých rozměrů a dobré ceny.

A200 se ukrývá v podlouhlém kvádru s povrchem ve vysokém lesku, který s rozměry 15 x 7 x 25,5 cm (š x v x h) vtěsnáte kamkoliv a to i díky váze 2,4 kg. Při pohledu zepředu tvoří dominantu bílá (nebo černá, to podle provedení pochopitelně) plocha s centrálně umístěným regulátorem hlasitosti, který po stlačení přepíná vstupy - naprosto srozumitelný minimalismus v praxi. Ten po otočení zapne zesilovač a tím se rozzáří jak logo výrobce, tak označení "minimate" a modré obroubení knobu.

2016 12 30 TST Scansonic A200 2

Tělo zesilovače je kovové, bytelné a důvěryhodné, všechny konektory se na něm vešly dozadu. Na jedné straně najdete kolébkový vypínač a pod ním jednoduchou malou napájecí zásuvku, vedle dva páry reproterminálů, jejichž jediným limitem je relativní blízkost a sada vstupů a výstupů. Ty zahrnují jak analogový vstup v podobě 3,5 mm jacku, tak dvojici vstupů digitálním, vtělených do optického a koaxiálního konektoru. Přes další cinch můžete připojit subwoofer, protože jde o monofonní signálový výstup. To vše doplňuje USB port, který je ale bohužel určený jen pro napájení externích zařízení typu telefonu či bluetooth modulu a poslední 3,5 mm jack poslouží k připojení sluchátek, což ovšem není zrovna dvakrát praktické a víc by zafungoval vepředu.

Uvnitř těla A200 tepe digitální zesilovač, dávající na terminály velmi slušný výkon 100 Wattů. V souladu s tím, že přístroj je určen pro lifestyle nasazení a snad i proto výrobce žádné další podrobnosti neuvádí.

2016 12 30 TST Scansonic A200 3

Malý zesilovač jsme testovali v kombinaci se zdroji signálu OPPO BDP-105D, Cambridge CXC nebo gramofonem Pro-Ject Elemental s Pro-Ject Phono Box. Poměřovalo se s Naim Nait XS + Naim FlatCap XS či Cambridge CXA80 a Norma Revo IPA-70B. Hrálo se na Harbeth Monitor 30, Xavian Perla a Xavian Premio, ale chvíli i přes Scansonic S9 a to výhradně přes kabely TelluriumQ Silver a Black.

Kouzlo digitálního zesilovače je zejména v tom, že jeho zvuk působí rychle a úderně. Tak i basa ve "Spiritual" Pata Methenyho a Charlieho Hadena ("Beyond the Missouri Sky" | 1997 | Verve | 537 130-2) se zdála svižná a pružná, navíc i celkem pevná, což je v dané cenové kategorii a tím více s ohledem na rozměry přístroje, věc neobvyklá. Je fakt, že cítíte, že zesilovač rozhodně neříká poslední slovo v oblasti hloubky či autority spodních tónů, není to hřmotný a mohutný tón, když Haden drnkne o strunu, spíše decentní a lehčí, byť pevné zabrouknutí. Kontury navíc působí přesnější, než je tomu u většiny (často spíše měkčeji laděných) zesilovačů této cenové třídy. Nesmíte to však přehnat s hlasitostí, tam už pak je cítit, že zesilovači se nedostává páry.

2016 12 30 TST Scansonic A200 5

I velmi náročný vokál Adriany Kučerové z "Eat the sun, part I" (Oskar Rózsa | "Under My Spell" | 2009 | Pavián Records | PM0042-2) zazněl v celkem rychlém podání, transparentněji, než je za dané peníze zvykem, byť bylo kdesi v pozadí možno vycítit trochu techničtější, méně osobní tón. Celkovou čistotou a rozlišením ale odpovídá nárokům dané třídy a pokud neočekáváte orgie barev a objemu (pak hledejte nějaké levné elektronky), budete spokojeni. Skupina vokalistů také zůstává spíše nerozdělenou skupinou, byť s pocitem více znějících hlasů a ne nečitelného chumlu.

Velmi energicky se pak Scansonic A200 položil do nejvyšších kmitočtů, zvonivé kovové perkuse v "Ralph´s New Blues" od The Modern Jazz Quartet ("Concorde" | 2008 | Prestige | 0888072306530) zvládl v klidu, s - pravda - trošku menším objemem, ale férovou kontrolou a konkrétností. Lehce expresivnější nota, na kterou zesilovač u nejvyšších kmitočtů hraje, se snad až s výjimkou opravdu vysokých hlasitostí nezvrhává do tvrdosti. Činel byl rozumně prokreslený, vibrafon by si pak možná zasloužil trošku objemu a kulatosti navrch.

2016 12 30 TST Scansonic A200 8

Možná je poměrně smělé chtít po tak dostupném stroji reprodukci Mussorgského "Velké brány kyjevské" ("Crystal Cable Arabesque" | 2009 | Crystal Cable | CC200901), ale i tady si malý A200 vede na poměry své třídy slušně. Co chybí reálné dynamice dohání A200 dravostí a energičností projevu, byť by tu možná mohlo být trochu více objemu a třeba u velkého bubnu by mohlo být cítit o kousek větší objem vzduchu a jaksi větší hmotu samotného nástroje. Zvuk, zdá se, dává přednost spíše přesnosti a maximální možné kontrole před rozmáchlostí, která ale velkým orchestrálním skladbám sluší.

Na první poslech máte také pocit, že A200 je nebývale detailní, jde ale opět spíše o onu kontrolu a rychlost; jinak třeba rozlišením v "Puer natus est nobis" v podání Benediktýnů z kláštera Santo Domingo de Silos ("Chant" | 1994 | MFSL | UDCD 725) nevybočuje Scansonic A200 ze své třídy, byť tam určitě patří k těm velmi dobrým. Třeba echo velkého chrámového prostoru je tu slyšet jen velmi málo a hlasy jsou jednou semknutou skupinou, ale už trochu začíná být možné nahlédnout do ní a vnímat tu jeden, tu jiný vokál.

2016 12 30 TST Scansonic A200 9

Rozložení nástrojů v "Toujours" od Sabiny ("Naim Collected_01" | 2015 | Naim Audio | naimcd215) bylo dobré, nicméně lokalizace v pravolevém směru byla trochu vágnější, předozadní prostor byl tu pak v podstatě nebyl, ale to není v rámci kategorie nic úplně netypického. Scéna nicméně nepůsobí "zašmodrchaným" dojmem.

Scansonic A200 má rychlost a říz, takže třeba i rocková "The bravery of being out of range" Rogera Waterse ("Amused to death" | 1992 | Columbia | 468761 2) byla slušně zorganizovaná, pevná a energická, šlapala a drala se kupředu, byť k úplné dokonalosti by jí slušel větší objem.

2016 12 30 TST Scansonic A200 7

Kompaktní zesilovač Scansonic A200 je lifestylovým řešením pro ty, kteří chtějí stroj za rozumné peníze, záleží jim na rozumné výbavě, díky které ozvučí třeba počítač, televizi i nějaký ten přehrávač a rádi se nechají strhnout řízným, rychlým a energickým projevem. Dá se pak celkem očekávat, že právě u nich nebude vadit ani to, že zesilovač se u náročných dynamických kusů typu velkého orchestru trochu zadýchává, nebo že hudební scéna není precizně holografická ve všech třech osách. Jakožto dostupné, designově velmi pěkné, uživatelsky jednoduché a poslechově nekonfliktní a snadno konzumovatelné řešení Scansonic A200 funguje. Není to audiofilský přístup k reprodukci, ale své příznivce si jako kompaktní ozvučení na stůl, k televizi nebo do designového interiéru určitě najde.

Kč 9 990,-

Akai BT-500 v černém klavírním laku od 1/2017 !!

Pravděpodobně úplně poslední ohlášenou novinkou značky AKAI PRO letošního roku bude černá verze gramofonu BT-500 BLACK:

 

Klíčové vlastnosti:

 Hifi gramofon v luxusním černém provedení
 Bluetooth bezdrátový přenos do kompatibilních zařízení (např. BT reproduktory)
 Integrovaný phono pre-amp pro použití s aktivními reproduktory
 USB konektor pro digitalizaci a převod vinylových nahrávek
 2 rychlosti: 33 RPM / 45 RPM (včetně adaptéru)
 Kompletní vyměnitelná přenoska součástí
 MOC 10790,-
 Dostupnost 1/2017

 

AKAI představil hifi gramofon BT-500

Značka AKAI Professional doplnila své široké portfolio o nový gramofon BT-500 určený pro milovníky hifi a designu. Solidní a stabilní základna gramofonu s povrchovou úpravou z ořechového dřeva, je osazena leštěnými hliníkovými knoby a nabízí přesný řemenový pohon. Má zabudovaný phono předzesilovač pro kalsické analogové přehrávání desek, ovšem je vybavena také USB konektorem pro přímý záznam audia z desky do počítače. Gramofon BT-500 je vybaven rovněž bluetooth připojením pro jednoduché bezdrátové připojení jakýchkoli bluetooth reproduktorů.

TIP redakce - Scansonic S5 Active.

2016 11 03 TST Scansonic S5 Active 1

Dánská značka Scansonic je známá svou produkcí dobře zaplatitelných produktů s kompaktními rozměry, portfolio sahá od malého příslušenství po klasické reprosoustavy. Jméno pak patří pod Dantax A/S, firmu založenou již v roce 1971 za účelem výroby hi-fi reprosoustav. Zhruba ve stejné době pak značku Scansonic založila jiná dánská tradiční firma - ScanSpeak; ten záhy (konkrétně v roce 1977) přešel pod křídla Dantax A/S. A když se ScanSpeak zase oddělil a přesel pod společnost VIFA, Scansonic už Dantaxu zůstal a dnes je tam po boku jmen jako Raidho nebo Ansuz Acoustics, které najdete i v ČR.

K nám se dostalo několik modelů Scansonic, mezi to nejzajímavější patří droboučké a nenápadné S5, konkrétně v modifikaci s vestavěnými zesilovači a Bluetooth konektivitou. A když říkáme droboučké, myslíme opravdu droboučké - S5 Active zaberou jen 15,1 x 22,3 x 21 cm (š x v x h) a váží něco přes 4 kg.

2016 11 03 TST Scansonic S5 Active 2

Téměř celou jejich přední plochu (pokud tedy není překryta mřížkou - ta mimochodem při pohledu zepředu snadno schová i konkrétní barvu včetně syté červené a bedničky tak nejsou zdaleka tak výrazné jak se může zdát, naopak jsou decentním doplňkem, což je u tohoto typu rozhodně plus) zabírají dva měniče - klasická kopulka tweeteru a středobas s výrazným závěsem.

Na straně zadní potom najdete bassreflex a buď pouze vaničku s párem terminálů (protože levý kanál je řešen jako klasicky pasivní), nebo solidní porci konektorů (to na pravém - master - kanálu). Jednak je tu krom Bluetooth široká paleta vstupních konektorů, ať už mluvíme o klasickém páru RCA konektorů nebo 3,5 mm stereo jacku z analogové sféry, nebo o optickém a koaxiálním digitálním vstupu. Připojíte tak jednoduše úplně všechno - škoda jen, že tu není asynchronní USB port pro přímé propojení s počítačem, postavit tyhle bedničky na stůl se totiž přímo nabízí. Dokonce by tomu nahrával i subwooferový výstup s možností basový zdroj uložit někam do rohu místnosti.

2016 11 03 TST Scansonic S5 Active 3

Komfort používání zajišťuje i mechanická regulace hlasitosti, respektive potenciometr - primární ovládání hlasitosti má sice na starosti digitální cesta a dálkové ovládání, ale můžete se díky správnému natočení ujistit, že S5 Active nebudou nikdy hrát příliš nahlas.

Na zadní straně dále najdete i pár výstupních reproterminálů, "pohánějících" levý kanál a u paty pak část věnovanou napájení - malý napájecí konektor, kolébkový vypínač a USB port, který poslouží k napájení externího zařízení typu dokovacího stojanu nebo něčeho podobného. Pro běžného člověka tak Scansonic nabízí až neuvěřitelnou flexibilitu za dané peníze.

2016 11 03 TST Scansonic S5 Active 4

Vrátíme-li se k celkovému dojmu, Scansonic S5 Active jsou velmi pěkné - korpus z MDF desek je slušně pevný a povrch je ošetřený bílou, černou nebo červenou barvou, zakrytou 8 vrstvami laku a vše vypadá jednoduše pěkně a moderně.

S5 Active jsou dvoupásmové a aktivní - měkké kopulky vysokotónových měničů mají průměr 2,5 cm a kónusy wooferů v odlévaných hliníkových koších dosahují průměru 13 cm. Reprosoustavy mají vestavěný zesilovací modul o výkonu 50 Wattů na kanál a přes aktivní koncepci výrobce uvádí i další parametry - impedance 8 Ohm přiznává propad na poloviční hodnotu, výhybka dělí práci mezi měniče na úrovni 4 500 Hz. Udávaný frekvenční rozsah 50 - 20 000 Hz neprovází žádný údaj o toleranci, ale i tak jde o poměrně slibné údaje.

2016 11 03 TST Scansonic S5 Active 5

Malé Scansonic S5 Active jsme poslouchali zejména s OPPO BDP-105D, Cambridge CXC nebo ASUS Xonar Essence One MUSES MKII či Marantz CD6006. Porovnávalo se s tradičními redakčními sestavami - Naim Nait XS + Naim FlatCap XS, s Cambridge CA80 nebo Norma Revo IPA-70B, u nichž hrály Harbeth Monitor 30, Xavian Perla nebo Xavian Premio. Propojeno bylo kabeláží od KrautWire, Monster Cable nebo Eagle Cable.

Možná je to nošení dříví do lesa, ale fyzikální pravidla reprosoustavám s tímto litrovým objemem (a zejména v této cenové třídě) nedovolují vyzářit dostatečně hluboké tóny, aby kupříkladu kontrabas ve "Spiritual" Hadena a Methenyho ("Beyond the Missouri Sky" | 1997 | Verve | 537 130-2) působil dojmem adekvátně velkého a hutného nástroje. Nepřekvapí, že S5 Active tedy také nenabízí dostatečnou váhu a objem, na druhou stranu v rozumné blízkosti pocit nějaké té hloubky dodat zvládnou a i když subwoofer lze jen a pouze doporučit, na danou třídu je bas poměrně pevný a nezklame. Docela dobře se S5 Active popasovaly také s oddělením jednotlivých tónů.

2016 11 03 TST Scansonic S5 Active 6

Vokál v "Eat the Sun, part I" z "Under My Spell" Oskara Rózsy (2009 | Pavián Records | PM0042-2) byl až nečekaně organizovaný a vlastně tu bylo takové to kouzlo maličkých dvoupásmovek, které hlas umí jaksi přirozeně postavit dopředu a zaostřit - ano, i více než dostupné S5 Active mají pěkné středy, plně srovnatelné i s pasivními řešeními této cenové kategorie. Objemově je hlasu akorát a pokud nehrajete hodně nahlas, zůstává i celkem klidný a hladký, vlastně nekonfliktní a celkově má atributy, které byste asi za podobné peníze ani neočekávali - jednoduše dobré.

Nejvyšší tóny vibrafonu a činelů v "Ralph´s New Blues" od The Modern Jazz Quartet (2008 | Prestige | 0888072306530) byly poněkud výraznější, opravdu nebojácně znělé a energické, ale naštěstí ještě ne otravné - S5 Active jsou vyladěny přeci jen spíš na celkovou příjemnost. Linka činelů sice nebyla vykreslená s celou svou bohatostí, nicméně kov vůbec nebyl špatný a i když vibrafon by snad mohl být o něco objemnější, opět to vůbec není špatné.

2016 11 03 TST Scansonic S5 Active 8

Hodnotit takhle dostupné a rozměrově skromné řešení z pohledu dynamiky na Mussorgského "Velké bráně kyjevské" ("Crystal Cable Arabesque" | 2009 | Crystal Cable | CC200901) je minimálně odvážné, ale nutno říct, že díky aktivnímu řešení ustály reprosoustavy nápor orchestru ve středním a nejvyšším pásmu celkem se ctí, dokonce tu byl cítit i určitý drajv - pochopitelně s narůstající vzdáleností energie klesá a v basech ji limituje objem reprosoustav, ale zase a znovu nutno říct, že za dané peníze a v kontextu svého konceptu S5 Active fungují a umí udržet hudbu pod stejnou či spíše i lepší kontrolou, než podobně velcí pasivní konkurenti.

U rozlišení platí v podstatě totéž, zpěv Benediktýnů z kláštera Santo Domingo de Silos v "Puer natus est nobis" ("Chant" | 1994 | MFSL | UDCD 725) byl slušně řízený a i když reprosoustavy nejsou analytické a nejdou ke kdovíjakým nuancím, vůbec to není zlé. Reprodukce je slušně čistá, slušně přehledná a zejména zblízka dobře čitelná a jakkoliv vám nezpůsobí husí kůži, rozhodně není plochá či nedostatečná - vlastně přesně opačně, jen stěží dostanete za podobné peníze něco lepšího. Sbor je stále spíše jednou entitou, ale tu a tam se skrze zpěv prodere odraz od stěn chrámového prostoru a podobně.

2016 11 03 TST Scansonic S5 Active 7

Podání prostoru pak má své kouzlo, kouzlo až monitorové. Pokud sedíte řekněme do 1,5 m od bedniček, pravolevý prostor v "Toujours" od Sabiny ("Collected_01" | 2015 | Naim Audio | naimcd215) se poskládá bezproblémově, přehledně a jasně, hloubku sice očekávat nemůžete, ovšem nástroje jsou dobře zakotvené na svých místech a dobře lokalizované - aktivní koncepce tu s přesností určitě velmi pomáhá. S5 Active jsou trochu citlivé na to, jak je natočíte a pro ideální podání prostoru si budete muset trochu pohrát s ideálním poslechovým trojúhelníkem. Pokud budete poslouchat z větší dálky, vše se přeci jen trošku rozvolní.

Když ale přijde na muziku typu "The bravery of being out of range" Rogera Waterse ("Amused to Death" | 1992 | Columbia | 468761 2), tempo, pevnost a rytmus jsou lepší, než je v dané třídě zvykem. Pokud byste podobný důraz a energii očekávali od sestavy zesilovače a pasivních reprosoustav, pravděpodobně to za dané peníze prostě nepůjde. Scansonic S5 Active se celkově příjemně poslouchají napříč žánry a napříč hlasitostmi krom těch vysokých.

2016 11 03 TST Scansonic S5 Active 10

Maličké Scansonic S5 Active fungují až překvapivě dobře po všech stránkách - jejich rozměry, solidní provedení a pěkná estetika je předurčují ke snadné integraci do interiéru, jejich soubor vstupů a funkcí zase dovoluje uspokojit nároky běžné domácnosti. A jejich zvuk z nich dělá v poměru k ceně parádní řešení na blízký poslech nebo do malých prostor, zejména když je doplníte subwooferem, doplňujícím nejspodnější pásmo, které prostě fyzikálně nejsou schopné dodat. Jejich tolerantní, mírně "hezké" ladění z nich dělá slušné reprodukční nástroje napříč žánry a celkově jsou v poměru cena / výkon prostě skvělé - v pasivním systému podobné cenové třídy jen stěží dosáhnete takové čistoty, kontroly a čitelnosti. S5 Active jsou důkazem, že i u "méně audiofilských" výrobců lze najít zajímavé produkty.

MĚŘENÍ - FREKVENČNÍ ODEZVA + IMPEDANCE

Měření frekvenční charakteristiky probíhalo ze vzdálenosti 1 m ve výšce mezi tweeterem a středotónovým měničem, v uzavřeném semireverberantním prostoru o výměře podlahové plochy 50 metrů čtverečních. Prostor je standardně zatlumen, ovšem bez rozsáhlých akustických úprav, a proto jsou naměřené hodnoty interpretovatelné jako 100% věrohodné v pásmu 200 Hz a výše, v pásmu 10 – 200 Hz ovlivněné akustickými parametry prostoru – konkrétně mírným zdvihem na basech. Měřeno bylo pomocí software ATB PC Pro vždy v pěti cyklech v různou denní dobu (kvůli rušení z exteriéru), vybrána byla střední křivka. Všechna měření probíhala na Pioneer BDP-LX71 s vždy stejně nastavenou úrovní hlasitosti. Měřeno pomocí PCM stopy o vzorkovací frekvenci 48 kHz s 1/3 oktávovým vyhlazováním.

2016 11 03 TST Scansonic S5 Active m1

Naměřené hodnoty ukazují, že středobas sice začíná hrát na slibovaných 50 Hz, ale k plné práci se dostane až někde mezi 70 a 80 Hz. Tvar křivky pak celkem odpovídá jak poslechovému dojmu tak tomu, že jde o produkt zaměřený zjevně na to, aby hrál příjemně (= efektně) a zněle a ne aby byl studiovým nástrojem. Mít o kus více energie pásmo mezi 300 a 1 000 Hz, nebylo by už vůbec nač si za dané peníze stěžovat...

VHODNÁ MÍSTNOST

MALÁ [< 20m2] [ ✓] | STŘEDNÍ [> 20m2 / < 40m2] [ × ] | VELKÁ (> 40m2) [ × ]

Kč 10 990,-

FOTOGALERIE

 

 

 

--- --- --- --- ---

KLADY

+ pohodlná možnost regulace přímo na reprosoustavách i dálkovým ovládáním

+ dostatek vstupů

+ za dané peníze jen těžko pořídíte zesilovač + bedničky se srovnatelnou čistotou

+ pěkný interiérový doplněk

ZÁPORY

- basu se jim dostatečně dostává jen v blízkém poli

MONITOR AUDIO BRONZE 5 - kvalitní podlahové reprosoustavy do 20.000.- Kč

Britští Monitor Audio jsou se svými produkty trošku jiní - za rozumné peníze nabízí velmi estetické, kompaktní reprosoustavy s velkým zvukem. Jejich nová řada Bronze navazuje na stejnojmennou předchozí sérii, ale při zachování jejích skladných proporcí nabízí současnější design a aktualizované firemní technologie.

Měli jsme možnost potkat se se sloupkem Bronze 5, menším ze dvou podlahových modelů v sérii. Bronze 5 vám doma příliš místa nezaberou - s výškou 89,8, šířkou 21,5 a hloubkou 28,2 cm a váhou nějakých 11 kg jsou to mezi sloupky takoví kolibříci. Jakkoliv je estetika individuální stejně jako vnímání zvuku, nelze Bronze 5 upřít eleganci, vkusnost a vzhled působící nad úroveň pořizovací ceny.

2016 02 11 TST Monitor Audio Bronze 5 2

Ozvučnice je v podstatě nejklasičtější možná; nese se ve znamení pravých úhlů, křivky zjemňují zaoblené rohy. Stavebními prvky jsou 1,8 cm tlusté MDF desky, uvnitř ještě v několika úrovních dodatečně vyztužené příčními rozpěrami. Vinylový povrch je tak pěkně zpracovaný, že si ho snadno spletete s pravou přírodní dýhou. Netradičním prvkem je plátek gumy, nacházející se na přední hraně horní desky ozvučnice a nesoucí logo výrobce.

Čelní strana je osazena trojicí měničů ve dvou a půl pásmovém zapojení, pod spodním basákem je ještě bassreflexový otvor s prořezávaným plastovým nátrubkem bassreflexu, uklidňujícím proudění vzduchu. Měniče mají výrazné orámování, obkroužené ještě jemňoučkou kovovou linkou. Zlatavá kopulka tweeteru je zakrytá průzvučnou kovovou mřížkou.

2016 02 11 TST Monitor Audio Bronze 5 3

Na zadní straně je lehce vpadlá desky s černým hrubým povrchem, z níž v horní části vystupuje druhý bassreflex, opět se stejně provedeným nátrubkem pro uklidnění vzduchového proudění. O kousíček níž je vidět velká matice, která pomáhá zpevnit středobasové měniče (vnitřkem ozvučnice prochází dlouhý "trn" končící právě v této matici). U paty zadní stěny je pak v kruhovém rámečku čtveřice reproduktorových terminálů.

Všechny měniče využívají membrány z materiálu C-CAM - jde o slitinu hliníku a hořčíku, pokrytou tenkou vrstvičkou keramiky (je tlustá 50 mikronů, tedy zhruba jednu miliontinu metru - asi jako jeden tenký lidský vlas). U tweeteru je specifická zlatá barva způsobena skutečným použitím zlata - byť samozřejmě ve velice tenoučké vrstvičce.

2016 02 11 TST Monitor Audio Bronze 5 4

Když jsme u tweeteru, jde o klasickou kopulku s tradičním průměrem 2,5 cm. O něco níže položený středobasový i basový měnič pod ním jsou identické, průměr jejich membrán činí 14 cm.

Výrobce rozdělil pásma ve výhybce s polypropylenovými kondenzátory na úrovních 600 a 2 800 Hz, přičemž celkový pracovní frekvenční rozsah (bez udané tolerance) činí 37 - 30 000 Hz. Nominální impedance je 8 Ohm a charakteristická citlivost poměrně vysokých 90 dB / W / m.

Monitor Audio Bronze 5 jsme poslouchali v místnosti přímo u dovozce a to na sestavě Luxman D-03 jako zdroj, Luxman L-590AX jako zesilovač a to vše propojené kabely Telos.

2016 02 11 TST Monitor Audio Bronze 5 5

U nižších modelů firmy může být posluchač při prvních setkáních překvapen tím, kolik basu vlastně z dosti malých ozvučnice umí vyzářit. Totéž platí i pro stále ne úplně dramaticky velký sloupek Bronze 5 - v Hadenově "Yo sin Ti" z desky "Nocturne" (2001 | Gitaners | 013 611-2) už byla naprosto jasná přítomnost velkého kontrabasu, reprosoustavy jdou relativně hluboko, nicméně s objemem, natož s impulsem to příliš nepřehání. Bas je ale zato na danou třídu dobře kontrolovaný, uvolněný, klidný a nástroj už i brouká, tedy hraje poměrně konkrétně. Také je to sytý, barevný zvuk, trošičku vřelejší, nicméně rozhodně velmi příjemný, až objímající a něžný.

Vokály Arta Garfunkela a Diany Krall v "Morning Has Broken" od The Chieftains ("The World Wide Over" | 2002 | RCAVICTOR | 09026639172) nebyly úplně zaostřené a vytažené do popředí, spíše byly zajímavě integrované do hudebního celku, jako jeho nedílná, ale přesto zřetelně čitelná součást. Hlasy zněly tak lehce, sladce a laskavě, dokonce jejich velikost byla působivá, tady se Bronze 5 nijak neupejpají nabízí vokál v realistickém objemu, což z malé ozvučnice působí vždy trochu nečekaně. Přednes je to hebký a vzdušný, asi ale určený spíše milovníkům hudby, než pátračům po nejskrytějších detailech.

2016 02 11 TST Monitor Audio Bronze 5 6

Činely v Burtonově "Tears of Rain" ("Like Minds" | 2003 | Concord | SACD-1029-6) byly v souladu s celkovým jemnějším, klidnějším a neuspěchaným projevem zakomponované do hudebního celku, ale jinak pěkné, nijak lacině nacinkané, přesto relativně znělé a konkrétní. Vibrafon se prosazoval o něco víc, dokonce jeho tóny provázel i náznak cinkotu. Nikde ale ani náznak nepříjemnosti nebo agresivní ostrosti, ať jsme otočili knoflík hlasitosti jakýmkoliv směrem.

Saint-Saënsovu skladbu "Danse Macabre" ("Crystal Cable Arabesque" | 2009 | Crystal Cable | CC200901) byla podaná tak klidně a tak jemně, že se nám vlastně ani nechtělo dávat zesilovač nějak nahlas, velice příjemně se hudba poslouchalo už při nižších úrovních, kde reprosoutavy prokázaly schopnost protlačit do světa slušnou část dynamiky z nahrávky - opět, na poměrně dostupné a hlavně ne úplně velké sloupky bylo zvuku opravdu hodně a dokonce si držel i slušnou čitelnost. Hudba je velká, poměrně hutná a i když má o něco méně důrazu, plyne klidně, trochu po svém, ale bez pocitu přehlcení či nezvládnutí nějaké dynamické špičky. V kontextu své kategorie zvládají Bronze 5 i dynamické výzvy rozhodně s nadhledem.

2016 02 11 TST Monitor Audio Bronze 5 7

Hladký, vřelejší přednes Bronze 5 nelze označit za vysloveně transparentní, přesto umí nahrávky obstojně rozebrat - třeba ve Watersově "Perfect Sense Pt. I + II" ("Amused to Death" | 1992 | Columbia | 4687612) byla hudba vykreslená s neoslňujícím, ale solidním množstvím detailů, tak poklidně a s pohodou, že bylo třeba se vlastně trochu soustředit, aby se dalo zaměřit na jednotlivé detaily. Hudba už s sebou přináší i pocit hloubky, že to není jen plochá povrchní reprodukce, převládajícím dojmem je ale rozhodně jemnost a pohodovost, muzikálnost, díky které vlastně ani nemáte pocit, že by vám mělo něco chybět. Dokonce i v dramatičtějších okamžicích se nezdá, že by Bronze 5 upadaly do jakéhokoliv chaosu a i tam "vylovíte" jednotlivé detaily, byť dominuje pocit soustředění na celek.

2016 02 11 TST Monitor Audio Bronze 5 8

Ve Stingově "The Hounds of Winter" z "...all this time" vynikl skutečně výborně podaný prostor scény. Ta byla opravdu pěkně široká, nekončící u reprosoustav, ale pokračující i ve směru doprava a doleva za nimi. Velmi pěkně, dokonce na svou třídu výborně si Bronze 5 poradily s oddělením jednotlivých nástrojů a jejich lokalizací - měli jsme pocit, že zvuk nástroje přichází z místa mimo korpusy reprosoustav a dokonce hlavně nad nimi; ani malé reprosoustavy zjevně nejsou překážkou pro velkou scénu a velký zvuk.

Monitor Audio Bronze 5 jsou super, pokud chcete prostě poslouchat muziku a moc neřešit - svým klidným či vlastně spíš uklidňujícím charakterem k tomu přímo vybízí. I titulní skladba Gilmourovy desky "Rattle That Lock" (2015 | Columbia | 88875123262) byla houpavě klidná, laskavá a pohodová, uvolněná, poslouchala se naprosto lehce a snadno. Bronze 5 netlačí na pilu, ale rozhodně nejsou líné či nezřetelné, jen prostě hrají velmi klidně. Muzikální charakter zůstává zachovaný napříč hlasitostmi, Bronze 5 jako by vás ani nemohly unavit.

2016 02 11 TST Monitor Audio Bronze 5 9

Monitor Audio Bronze 5 jsou velmi dobré reprosoustavy ve dvacetitisícové třídě. Jsou malé, takže se snadno vejdou, jsou opravdu pěkné, takže si je doma rádi vystavíte, mají i přes malé rozměry velký a přehledný zvuk, takže se nemusíte bát, že vám prostor "neuhrají". Naopak, svým příjemným, vřelejším, bohatým a barevným přednesem místnost snadno zaplní a dají vám spoustu radosti z poslechu a je vlastně úplně jedno jak nahlas, na čem a co posloucháte, protože Bronze 5 do toho vkládají svou příjemnou, muzikální lásku k muzice. Monitor Audio Bronze 5 se poslouchají opravdu velmi snadno a až hypnoticky vás uvolní a odtáhnout do světa hudby, kde nebudete muset přemýšlet o tom, zda je tu nahráno toho víc nebo toho míň, ale jen o tom, co si pustíte dál. Za dané peníze jednoduše báječně muzikální.

VHODNÁ MÍSTNOST

MALÁ [< 20m2] [✓] | STŘEDNÍ [> 20m2 / < 40m2] [ ✓] | VELKÁ (> 40m2) [ +/- ]

Kč 19 990,-

--- --- --- --- ---

KLADY

+ příjemně velká hudební scéna

+ velmi klidný, jemný přednes

+ vypadají vážně pěkně

+ čistý, muzikální a snadno poslouchatelný zvuk

+ velmi dobrý poměr ceny a výkonu

ZÁPORY

- schází jim trocha dynamické dramatičnosti

Stránka 1 z 3 - 27 položek celkem

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.